Путь знания

Автор:

«Dzimta»

Šis raksts vēl nav iztulkots latviešu valodā. Ja Jūs zināt krievu vai angļu valodu, Jūs varat palīdzēt mūsu organizācijai, tulkojot doto tekstu latviešu valodā un nosūtot to mums uz e-pastu: [email protected]. Mēs būsim ļoti pateicīgi par to.

Позвольте совему ребёнку:

  • выйти за рамки обыденного,
  • почувствовать интерес к учебе,
  • обрести желание познавать и творить, искать и находить.


Personīgais piemērs — veltīts vecākiem un topošajiem vecākiem

Автор:

Natālija Golubeva un Artūrs Razumov

Šodien mums ir plaša pieeja daudz dažādām grāmatām par bērnu audzināšanu, daudzums metodiku, kas bez mitas stāsta par saviem plusiem bērniem un vecākiem. Bet tas viss ir sekli. Un viss ne par to.

Tiek palaists garām pats galvenais — pirms sākt audzināt bērnu, vecāk, audzini pats sevi! Priekš kam? Viss ir ļoti loģiski un dabiski. Dauzu gadu garumā galvenie un gandrīz vienīgie cilvēki mazulim — mamma un tētis, viņi bērnam ir visa pasaule. Un tikai no viņiem ir atkarīgs, vai tā būs laba pasaule, vai ne visai. Materiālā puse ir svarīga, bet audzināšana saskaņā ar augstām morāles un garīgām nostādnēm ir daudz svarīgāka, par bērna izglītošanu prestižā skolā vai universitātē.


Tēvi, esiet tēvi!

Автор:

O. Nokiforovs

Par Freida teoriju un mūsu bērnu audzināšanu

Ejot šodien garām grāmatu plauktiem nevar nepriecāties . Cik daudz mēs atdotu , lai varētu iegādāties šīs grāmatas 10—15 gadus atpakaļ. Atceros, cik priecīgs biju iegādājoties kādā no Daugavpils grāmatnīcām vienu no Ž. Piaže sacerējumiem. Šodien ikkatram piedāvā Z. Freida, E. Berna, T. Harrisa, E. Fromma darbus, daudzus mūsu un ārzemju psihologu, filozofu darbus. Šodien Z. Freids vairāk nekā citi ar nemīlamām partejiskām un ideoloģiskām cenzūrām, stabili ieņēmis vietu mūsu grāmatu plauktos. Diemžēl, viņa rakstības stils ir diezgan sarežģīts, tas prasa zināšanas psiholoģiskajā un psihiatriskajā terminoloģijā. Tāpēc piedāvāju apskatīt dažus jautājumus bērna psihoseksuālajā audzināšanā, aizskarot dažus aspektus, kurus lasītājam būtu grūti saprast.


Izglītības stāvoklis Latvijā

Автор:

Arturs Jefimovs

Visaptverošākais raksturojums mūsu izglītības stāvoklim — «katastrofa».

Latvijai ir unikāla dzīva pieredze zinātnes un izglītības sfērā, bet, neskatoties uz to, tā nesteidzas pielietot to praksē, tā vietā izmanto sistēmu, kas ir plaši izplatīta Rietumos. Tostarp (vairākumam tas var būt negaidīti), Rietumos lietas skolās un universitātēs ir vēl sliktākas nekā pie mums. Un es ar tos saskāros personīgajā pieredzē.